mandag den 1. januar 2007

GODT NYTÅR TIL ALLE

Der har været lidt stille her på bloggen et stykke tid, men til gengæld har jeg fået et næsten færdigt køkken op at stå (billeder følger når mesterværket er færdigt).

Nytårs aftens morgen startede med, at Rasmus rippede vores nyindkøbte nytårsdekoration for pynt (de der plasticflasker med en snor til at trække i - og så BANG). Vi vågnede ved larmen, og opdagede den noget afpillede dekoration. Han mente altså, at når det var nytår, skulle man fyre fyrværkeri af hele dagen. Der blev hentet lidt pynt frem fra reserverne, og så var dekorationen nogenlunde fin igen.

Vi havde en dejlig nytårsaften, med besøg af svigerforældrene og en god veninde med hendes datter. Ungerne holdt sig næsten vågne til midnat (Anders var kun halvt vågen, og opdagede vidst ikke hvad der skete omkring ham).

Rasmus skød året ind med knaldperler og hundeproppistol, og hyggede sig heldt vildt med det. Vi voksne stod bare og nød synet af alle de raketter andre havde givet en formue for at fyre af - hver sin lyst.

Dagen i dag har været lidt stille, for både børn og voksne har trængt til at slappe af. Ikke engang strikketøjet har lokket. Eftermiddagen blev holdt på sofaen, hvor Rasmus og jeg puttede - det vil sige, jeg sov og Rasmus så en film i tv. Det var et godt arrangement.

Jeg vil lige vise at latifa er blevet færdigt, og her viser Rasmus det frem (han synes det er herligt at agere model for mine kreationer). Det er strikket af lyseblåt, lyserødt, lysegrønt og lilla babygarn. Til blonderne (eller hva´pokker sådan nogle hedder) har jeg brugt multifarvet strømpegarn. Jeg går ikke så højt op i at bruge det "rigtige" garn, men jeg fik lyst til at afprøve opskriften, og så brugte jeg, hvad jeg såden lige syntes der passede fra garnkurven. Resultatet er heller ikke blevet helt skævt. Jeg har allerede nr. 2 næsten færdigt, for niecen har jo bestilt et også.

Ingen kommentarer: