onsdag den 14. februar 2007

Fastelavn er mit navn......



Der blev bagt fastelavnsboller i dag. De skulle bruges til fritidsordningens fastelavnsfest. Jeg bagte en dobbelt portion, for der er altid nogen af bollerne der ikke kan holde cremen indenbords, så de bliver "kasseret" (altså spist af husets egne beboere). En god klat glasur og en chokoladekringle (de ligger alligevel i køleskabet og keder sig) så kunne de serveres.



I går havde jeg travlt med at sy en fastelavnsdragt til Rasmus. Han ville være løve, og sådan en dragt kunne ikke lige findes i forretningerne, desuden ville han også hellere have en som mor havde lavet. Det er efter min mening ikke lige den sejeste dragt han kunne have valgt, men han var helt sikker på at det skulle være den - så det blev det.

Han blev kattedronning (hvilket han syntes var lidt pinligt), "Det kan en dreng da ikke være mor". Han nægtede at tage kronen på.

I morgen står dagens opgave på fabrikation af invitationskort til Anders´ 10 års fødselsdag. Han skal have en sørøverfest, så morens kreativitet/opfindsomhed bliver sat på en prøve.

Det hæklede bølgetæppe vokser støt, men jeg tvivler på, at det kan blive færdigt inden udgangen af februar måned. Jeg har heldigvis et andet næsten færdigt stykke håndarbejde, som kan blive projekt nr. 2 ud af de 12.

Ingen kommentarer: